فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست تسهیل شد

 فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست تسهیل شد

به همت خیرین و مهندسان جوان و متخصص کمیته بازسازی شیرخوارگاه آمنه، بیش از 700 متر فضای متروکه و فرسوده این مجموعه با روش‌های نوین و دانش‌بنیان در تمامی امور از جمله سازه، تاسیسات، برق کشی و … بازسازی و ساخته شد.

به گزارش نبض سرمایه، صمد سلیمان‌زاده رئیس هیئت مدیره خیریه طلوع دیگر آمنه با اعلام خبر فوق، گفت: در جهت تحقق سیاست‌های کلان کشور، مسئولیت‌های اجتماعی، تقویت روحی، روانی و معنوی کودکان و همچنین در راستای ارتقاء استانداردهای شیرخوارگاه خیریه آمنه، رفع موانع و تسهیل خدمات در امر فرزند خواندگی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بیش از 700 متر از شیرخوارگاه آمنه مرمت، بازسازی و ساخته شد.

وی اظهار داشت: با اتمام عملیات مرمت و بازسازی این مرکز، اکثر نمایندگی ها و مراکز مرتبط با انجام مراحل ثبت‌نام فرزندخواندگی و واگذاری کودکان به داوطلبان متقاضی، در کنار هم مستقر می‌شوند و کلیه مراحل برای متقاضیان درخواست فرزندخواندگی از یک سال به یک هفته کاهش خواهد یافت.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه مراحل بازسازی کلیه این شیرخوارگاه از قبیل محوطه‌سازی، برق‌کشی، سرویس‌های بهداشتی، تاسیسات و اتاق‌های اداری انجام شد، تصریح کرد: این امر توسط مهندسان جوان، متخصص و جهادی انجام شد تا بخشی از ادارات دولتی و سازمان‌های مربوطه در امر واگذاری کودکان اعم از سرپرستی، پزشکی قانونی، بهزیستی، ثبت احوال، مددکاری و… در این فضا قرار بگیرند و امور اداری تسریع یابد.

رئیس کمیته بازسازی شوق زندگی شیرخوارگاه آمنه گفت: در گذشته بالغ بر یک سال مراحل واگذاری کودکان بی‌سرپرست به دلیل مراجعات به ادارات مختلف در شهر تهران طول می‌کشید، اما اکنون پس از بهره‌برداری از این فضا، کلیه مراحل کمتر از ۷ روز انجام خواهد شد. دیدن شوق کودکانی که از فضای شیرخوارگاه به محیط زندگی خانوادگی می‌روند و یا پدر و مادرانی که ذوق داشتن فرزند را دارند برای ما بسیار لذت‌بخش است.

سلیمان زاده با اشاره به انجام فعالیت‌های فوق در بهزیستی شهدای هفتم تیر الهیه گفت: در گذشته نیز در بهزیستی شهدای هفتم تیر الهیه که بیش از ۸۰ دختر معلول فیزیکی را نگهداری می‌کردند، فعالیت‌های بازسازی و عمرانی فوق انجام شد. امیدواریم نمونه‌های گسترده‌تری از کاری که در شوق زندگی شیرخوارگاه آمنه انجام شد را زیر نظر قوه قضائیه و سازمان بهزیستی در تمامی استان های کشور به انجام برسانیم.

صمد سلیمان‌زاده، کودکان این مراکز را مظلومانی دارای حق زندگی بهتر و آموزش مانند هر ایرانی دیگر عنوان کرد که نیازمند حمایت تمامی مردم جامعه و مسئولین هستند تا بتوانند به آغوش گرم مادران و پدرانی که صلاحیت فرزندخواندگی آنها احراز شده است، برسند.

رئیس هیئت مدیره خیریه طلوع دیگر آمنه درباره اهداف شخصی و مجموعه تحت اختیار خود، گفت: وظیفه انسانی و اخلاقی هر شخص حکم می‌کند تا از نظر انسان‌دوستی خصوصا در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بتواند گام‌های ارزشمندی را بردارد تا این کودکان بتوانند به آغوش گرم خانواده برسند. کاری زیباتر و قشنگ‌تر از این نیست که بتوانیم زیرساخت و بستر اولیه برای زندگی و آینده یک فرزند ایرانی را فراهم کنیم.

لینک کوتاه : http://nabzesarmaye.ir/QDigm

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *