نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بخش بایگ تربت حیدریه برگزاری می‌شود

 نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در بخش بایگ تربت حیدریه برگزاری می‌شود

با حضور مدیرکل دفتر امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نحوه برگزاری نخستین جشنواره ملی ابریشم در تربت‌حیدریه بررسی شد.

به گزارش نبض سرمایه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه در جلسه ای که در محل دفتر امور شهرداری‌های استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و گردشگری علاوه بر معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان، کمک زیادی به حوزه اقتصادی منطقه خواهد کرد و رویکرد برگزاری این گونه جشنواره ها نیز رونق اشتغال‌زایی و درآمدزایی است.

علی رستمی با بیان این که در حال حاضر بخش بایگ تربت حیدریه حدود 90 درصد ابریشم کشور را تولید می کند، تصریح کرد: این ظرفیت منحصربه‌فرد شهرستان باید به نحو شایسته در سطح کشور و حتی جهان معرفی شود و همه ادارات دولتی و غیردولتی شهرستان و استان برای برگزاری اینگونه جشنواره ها باید کمک و همکاری کنند.

همچنین امیرحمزه ذاکر مدیرکل دفتر امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها به معرفی سایر پتانسیل های منطقه کمک زیادی می کند و در همین راستا در حاشیه این جشنواره نمایشگاه توانمندی های بخش از قبیل صنایع دستی، سوغات، بازی های بومی محلی، موسیقی سنتی، گیاهان دارویی و… برگزار شود.

وی افزود: باتوجه به ملی شدن شهر بایگ و روستای بسک در حوزه ابریشم این جشنواره باید در سطح ملی نیز برگزار شود که این جشنواره نیز کمک زیادی به جهانی شدن شهر بایگ و روستای بسک خواهد کرد.

هم چنین سعید برزگر رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز از رونمایی ثبت ملی شهر بایگ، برگزاری تورهای گردشگری ابریشم، افتتاح موزه ابریشم، خانه صنایع دستی ابریشم، اقامتگاه بومگردی و تهیه پوستر جشنواره همزمان با برگزاری این جشنواره خبر داد.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه نیز گفت: نخستین جشنواره گردشگری ابریشم در اوایل سال آینده همزمان با فصل برداشت پیله کرم ابریشم در شهر بایگ برگزار خواهد شد.

روستای بسک در فاصله ۲۰ کیلومتری تربت حیدریه و از توابع بخش بایگ است که در سال ۱۳۹۷ به دلیل اشتغال ۹۵ درصد مردم به شغل ابریشم کشی از طرف معاونت صنایع دستی کشور به عنوان روستای ملی ابریشم کشی معرفی شد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد و دارای 320 جاذبه گردشگری که 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : http://nabzesarmaye.ir/qBWB3

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *