سامانه «سککوک» از شفافیت مالی تا اعتماد صنایع تولیدی

 سامانه «سککوک» از شفافیت مالی تا اعتماد صنایع تولیدی

عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس سامانه سککوک را اقدامی دانست که به افزایش اعتماد صنایع تولیدی و در نتیجه بهبود زنجیره تولید و اشتغال منجر خواهد شد.

به گزارش نبض سرمایه به نقل از روابط عمومی سککوک، قاسم احمدی لاشکی سامانه سککوک را راهگشای تولید در کشور دانست و گفت: پلتفرم نوین سککوک جزو سامانه‌هایی است که بسیاری از فعالیت‌های حوزه مالی و اعتباری، از کوچک تا بزرگ در آن قابل انجام و جابجایی است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت آن است که از طریق سامانه سککوک به‌راحتی می توان تامین مالی گروه‌ها و کسب‌وکارهایی را با یک روش و تفکر جدید انجام داد؛ اقدامی که چندین سال است جای خالی آن احساس می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: شفافیت مالی یکی از ویژگی‌های اصلی سامانه سککوک به شمار می رود و از این طریق تسهیلاتی در اختیار کسب و کارها قرار داده می‌شود تا به تولید کمک کرده و صنایع تولیدی مورد حمایت قرار گیرند.

عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های سامانه سککوک این است که تسهیلاتی که به تولیدکننده داده می‌شود را می توان رصد کرد تا به طور کامل مشخص شود این تسهیلات در کجا و چگونه هزینه شده است از این رو انحراف منابع به صفر می رسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشخص بودن زنجیره مصارف تسهیلات نوعی شفافیت است که موجب اعتماد صنایع هم خواهد شد و با توجه به اینکه در بستر اینترنت شکل می گیرد از فساد مالی نیز جلوگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://nabzesarmaye.ir/nvOkW

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *